BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

diumenge, 21 de març del 2010

10è dia del projecte

Han estat dues setmanes molt intenses i interessants. Ens ha agradat molt treballar Egipte i hem après moltes coses. Llàstima que ja s' ha acabat!

Hem fet un cocodril amb rotllos de paper higiènic que ens ha quedat fenomenal. Som uns artistes!




Ja penjarem més endavant fotografies d'aquests dies.

dijous, 18 de març del 2010

9è dia de projecte

Avui hem repassat el que havíem après en el museu egipci sobre la momificació. Hem vist un vídeo molt curtet que ho explicava molt bé, si cliqueu sobre la foto el podreu veure.




Hem acabat els murals d'Egipte, felicitem a tots els grups perquè han fet uns treballs magnífics.
Enhorabona futurs egiptòlegs.

dimecres, 17 de març del 2010

8è dia de projecte

Sabeu que vol dir amb egípci esfinx? Nosaltres ho hem après avui "estàtua vivent", que té el cos de lleó i rostre humà.

També hem fet manualitats, un cocodril amb material de rebuig: oueres, paper higiènic, etc. I ens hem dedicat a pintar-ho tot. Està quedant molt bonic. El proper dia el muntarem.




dimarts, 16 de març del 2010

7è dia de projecte

Aquests dies estan passant volant, avui hem començat a fer els murals en petits grups, aquest cap de setmana hem buscat informació sobre els següents temes: els faraons i els déus, els temples i les piràmides, els vestits, els pentinats, les feines... treballar en grup és divertit i enriquidor, però a alguns nens els hi ha costat una mica posar-se d'acord: quin color de cartolina triem, qui fa les lletres, quines fotos enganxem... i només hem començat, queda molta feina a fer. A Educació física hem treballat, com l'altre classe ahir, les piràmides i jocs típics de l'Antic Egipte. Per la tarda hem començat a retallar unes piràmides que hem fet amb el nostre nom en egipci, també hem assajat Aïda, quina manera de ballar!! quina coordinació!! ha estat molt divertit!!!


Avui hem seguit treballant la història dels faraons més importants: Kefren, Keops, Micerinos, Amosis I, Ramses II, Tutmosis, Akemeton, Cleopatra IV. Quins noms més estranys!

































Bé a veure que farem demà!!! Cada dia per a nosaltres és una sorpresa.

dilluns, 15 de març del 2010

6è dia de projecte


Avui hem treballat els déus i la llegenda d'Horus i Osiris.







A l'hora d'informàtica hem posat el nostre nom amb l'alfàbet egipci a la pissarra digital.

Mirem ara la piràmide que hem fet amb tots els nens a la classe d'educació física. Que divertit ha estat!


Per fi a l'hora de música hem seguit assajant Aida per grupets. Això de fer d'artistes és més divertit! Quant han rigut!

Tant professors, com nens estem gaudint molt i a l'hora aprenen moltes coses.

dissabte, 13 de març del 2010

divendres, 12 de març del 2010

5è dia de projecte

Avui ha estat un dia diferent! dos nens un de cada classe L’Albert Soler i L’Àlex Balasch han estat com unes estàtues, perquè els hi hem fet una careta de guix amb la seva cara. I la resta de la classe anàvem passant per posar-lis el guix.

Hem rigut perquè són nens moguts i han comentat: mai hem estat tanta estona quiets.











Quan hem acabat l’activitat hem tornat a entrar al blog. Els hem ensenyat com s’escriuen els comentaris al acabar la notícia de cada dia i com es poden fer seguidors. Han estat molt interssats.
A la tarda han pintat súper concentrats un dibuix relacionat amb la cuina i el menjar.
Quina llàstima ja ha passat una setmana! Que ràpid! se’ns ha fet curta.
La setmana que ve treballarem en grup. Que bé ens ho vam passar el primer dia! a veure com ens va!
Bon cap de setmana i una abraçada ben forta.

dijous, 11 de març del 2010

4t dia projecte

Aquest matí hem començat el dia entrant al nostre bloc i mirant algun dels enllaços interessants: el de les piràmides i el de la vida quotidiana dels egipcis.

Del de les piràmides hem après moltes coses:
- La primera piràmide que es va fer tenia forma esglaonada.
- El nom de les tres piràmides més importants: Keops, Kefren, Micerí.
- Als primers faraons els van enterrar en tombes que s’anomenaven mastaves, més tard van utilitzar la piràmide esglaonada, després la piràmide inclinada i finalment la piràmide.
- Ens hem quedat bocabadats perquè 100000 esclaus havien de treballar durant 20 anys arrossegant grans blocs de pedra molt grans per construir una piràmide. Hem fet la comparació imaginant-nos dos camps de futbol tots plens de gent.
Hem rigut molt, perquè els hi hem preguntat si els hi agradaria poder retrocedir en el temps i viure a l’antic Egipte. La majoria han contestat que si, per ser ells els faraons per poder manar i ser rics. Però quan nosaltres els hem dit que hi havien molts esclaus i que molts d’ells ho serien, la cara dels nens ha canviat de cop. Com s’han estranyat!

En el de la vida quotidiana hem après com vivien, que menjaven i com vestien.
- Hem après una paraula nova “tova” que es una barreja de fang i palla que es posava amb un motlle de forma rectangular i es convertia amb maons. Els hi hem explicat que on nosaltres posem ciment ells posaven aquesta barreja.
-Les cases tenien pocs mobles. Les parets de les cases estaven pintades de colors molt vius.
- Menjaven: llegums, fruites, pa, cervesa i peix del Nil. De carn quasi mai menjaven i alguna vegada ous.
- Dels vestits han quedat sorpresos de la cura que tenien els egipcis del seu cos ben pentinats, maquillats tant homes com dones, el seu perfum etc.
Després a la classe hem treballat el Faraó: era a la vegada un home i un déu. El rei que governava i el gran sacerdot dels temples. Durant la coronació els sacerdots que presidien la cerimònia entregaven els atributs al nou rei diví. Rebia la diadema, el fuet, el ceptre, l'ankh i diverses corones. El faraó els sembla un personatge molt especial. Els entusiasme.

Finalment hem fet educació física. També hem seguit treballant Egipte: hem hagut de construir una piràmide amb cons i intentar pujar-la sense que es caigués. Com costava! Quantes caigudes!

dimecres, 10 de març del 2010

Enllaços interessants

Aqui podeu trobar diferents informacions sobre Egipte. Cal Clicar sobre les fotos.












3r dia de projecte

Continuem amb el projecte. Quantes coses hem après d’Egipte!
Avui hem conegut el papir. Hem après que a la vora del riu Nil, conreaven unes plantes amb els quals feien el papir, nom del qual ve la paraula paper. En els papirs era on escrivien els antics egipcis.
Per fer servir el papir col•locaven unes canyes verticals que feien de suport a les horitzontals, després els hi donaven cops amb un martell i les plantes desprenien un líquid que servia de pega.
Per escriure a sobre el papir utilitzaven una canya punxeguda mullada amb una mena de tinta feta amb aigua i substàncies vegetals que li donaven color. I així dibuixaven l’objecte que volien representar. És l’escriptura jeroglífica. Els escrivans eren els que sabien escriure i tenien més prestigi.

A l’hora de música hem començat a representar la “ Marxa Triunfal” d’ Aida de Verdi, un fragment d’una òpera d’una història d’Egipte. Tracta d’un faraó que va demanar al capità dels soldats egipcis que capturés a la princesa Aida, filla del rei d’Etiòpia, però al capità li feia pena perquè estava enamorat d’ella. Però la cosa es complicava perquè la filla del faraó Amneris estava enamorada del capità Radamès. Hem rigut una barbaritat i ens ho hem passat molt bé!

Més tard hem anat a veure un vídeo sobre el Misteri d’Egipte. Hem après moltes coses. El arqueòleg Carner per trobar la tomba de Tutankamon no ho va tenir fàcil va haver de fer sis expedicions. Els esclaus tardaven 20 anys per fer una piràmide, arrossegant pedres immenses...

Per acabar el dia hem començat a escriure el nostre alfabet amb egipci, quina passada tot eren dibuixos!
Ara us podeu divertir amb aquesta pàgina per escriure els noms en Egipci.

www.egipto.com/museo/alphabet/name.html

dimarts, 9 de març del 2010

2n dia de projecte

Hola a tots i totes
Seguim amb el projecte. Avui han continuat aportant els alumnes amb il•lusió molta informació i records vinguts d’Egipte: piràmides, instruments, samarretes, vestits, escarabats de la sort amb la pedra plena de jeroglífics etc. Els hem observat i comentat tots.
Després hem començat a repassar els continents, la ubicació d’ Egipte al mapa, la situació dels països més propers i la dels dos mars importants que té al voltant. Hem conegut i pintat també la seva bandera.
Més tard hem fet matemàtiques com els egipcis i hem treballat els números del 0 al 9 tal com ho feien ells. Hem fet una comparació de taules de multiplicar com les fem nosaltres actualment i com les feien antigament. Que divertit! Ens hem entretingut molt!
Han estat tots molt motivats perquè han treballat per grups, amb la regla fonamental que s’havien de posar d’acord en la resposta i que tothom havia d’aportar la seva. Després un moderador per grup contestaria a les preguntes proposades.
S’ha fet un xivarri impressionant perquè cada grup anava parlant per triar la resposta correcte. Hem hagut de calmar-los una mica. S’ho han pres amb molt interès. Uns nens han comentat no em concentro, no hi ha silenci! Les mestres hem rigut del comentari.
Més tard els hi hem passat un qüestionari sobre el treball en grup:

- Us ha agradat fer el primer treball en grup?
Les respostes han estat diverses:
. Si perquè ens ho hem passat molt bé!
. Si perquè som molt amics!
. Si perquè ha sigut molt divertit
. Si perquè hem pensat molt i hem après coses d’Egipte
. Si, perquè votem tots i ens posem d’acord.

- Us ha costat posar-vos d’acord?
. No perquè les respostes eren correctes.
. No perquè la gent estava d’acord amb les respostes.
. No perquè ens hem decidit a la primera
. No perquè eren bastant fàcil
. Si, perquè un manava tota l’estona.

- Us agradaria fer-ne més?
. Si perquè ha sigut i és molt divertit
. Si perquè ens ha agradat molt a tot el grup
. Si perquè ens hem organitzat molt bé

dilluns, 8 de març del 2010

1r dia de projecte

Hem començat el projecte! Els nens a l'entrar a classe estaven super revolucionats i amb moltes ganes d'ensenyar-nos el que havien portat sobre Egipte: llibres, murals i treballs manuals que havien fet a casa. Però fins després de dinar han hagut d'esperar perquè al matí hem anat al teatre a veure "El nan i el sabater"
Per la tarda hem treballat una mica amb un atles els continents del món: Europa, Àsia, Àfrica, Amèrica i Oceania. I Hem explicat que Egipte es troba al continent africà i té al costat dos mars el Mediterrani i el Mar roig.
Els nens han mostrat molt d’interès i s'ho han passat molt bé. Com que nevava i no estan acostumats a veure nevar, hem baixat al patí a tirar-nos boles de neu. Quina passada! Quin fred! Així hem acabat el dia.
A veure si demà es tan “xulo” com avui!!!!